Salg og markedsføring
Akademiuddannelse
Er du allerede i salgsbranchen eller drømmer du om at arbejde med salg? Så er akademiuddannelsen det rette sted for dig.
På uddannelsen får du et dybere indblik i salgsverdenen. Vi udfordrer dig med ny viden, som du kan anvende direkte i dit daglige arbejde.
Uddannelsen er fleksibel, så du kan vælge at tage enkelte fag som et kursus eller en hel uddannelse med fokus på salg og kommunikation. Her sammensætter vi en fleksibel akademiuddannelse, som passer præcist til dig. Uanset hvad, får du en stærk faglig profil og et større overblik inden for salg.
To retninger
Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring har to overordnede retninger:
1. Salg
2. Digital markedsføring
Salg
Med studieretningen Salg får du kendskab til psykologiske værktøjer du kan bruge til at skabe resultater sammen med dine kunder. Du lærer at forstå og skabe tillid til dine kunder, så du kan snakke samme sprog, som dem du vil sælge til. Du arbejder med at udfordre dine kunder og vise dem, hvilken værdi dit produkt eller din service skaber for dem. Derudover arbejder du med dine egne konkrete udfordringer, så kan du møde ekstra forberedt til dine kundemøder.
Fag:
Salg og salgspsykologi: Forbedr dit salg med psykologisk indsigt
Har du nogensinde tænkt: ”Det salgsmøde ville jeg gerne have haft mere ud af”? Så er Salg og salgspsykologi det rigtige sted at dykke ned.
På dette kursus lærer du at arbejde med salg ved at kombinere salgsteknikker med psykologisk indsigt. Her er nogle af de emner, du vil udforske:
- Kundeadfærd og -typer: Forstå, hvordan forskellige kunder tænker og reagerer.
- Personlig adfærd og kommunikation: Lær at tilpasse din egen adfærd til forskellige kundetyper.
- Salgsstrategi og værdiskabelse: Opnå bedre salgsresultater gennem effektive metoder.
Strategisk Salg og Key Account Management: Optimer dit Salg på Højeste Niveau
Er du allerede involveret i salg til virksomhedens største og vigtigste kunder? Eller ønsker du at udvikle dine færdigheder inden for strategisk salg? Så er modulet “Strategisk salg og Key Account Management” det perfekte valg for dig.
På dette modul lærer du at analysere, planlægge og gennemføre salg på strategisk niveau. Her er nogle af de emner, du vil dykke ned i:
- Strategisk kundeforståelse: Forstå dine kunders behov og ønsker på et dybere niveau.
- Værdiskabelse: Lær at skabe værdi for dine kunder og styrke relationerne.
- CRM (Customer Relationship Management): Opnå indsigt i effektiv kundepleje og -styring.
- Behandling af leads: Få redskaber til at konvertere kundeemner til salg.
Salgsledelse: Optimer dit salgsteam og opnå Succes
Føler du en gang imellem, at du har brug for flere redskaber til at motivere dig og dine kollegaer og skabe den rigtige retning for teamet? Så er Salgsledelse det perfekte skridt for dig! Du behøver ikke at være salgsleder, men du har måske et ønske om at blive det eller at øge dine kompetencer indenfor dette felt. God ledelse skaber fundamentet for at skabe resultater både på kort og lang sigt. God ledelse betyder ofte også, at dine kollegaer har lyst til at blive i virksomheden i længere perioder og skaber resultater.
På dette kursus lærer du at finde, opbygge, lede og motivere salgsteamet. Her er nogle af de emner, du vil udforske:
- Salgslederens rolle og opgaver: Forstå din betydning som leder og hvordan du kan støtte dine sælgere.
- Strategisk salgsplanlægning: Lær at udvikle effektive salgsstrategier.
- Motivation og målstyring: Opnå resultater gennem engagerende ledelse.
Service
Oplever du kunder, der udfordrer dig med klager og sure opstød? Har du også en ide om, at du gerne vil være god til at skabe en fantastisk kundeservice? Så er faget ”Service” helt klart noget for dig. Her arbejder vi både med at forstå og kommunikere til forskellige mennesketyper. Vi skaber også en forståelse for, hvorfor det faktisk er vigtigt, at kunder brokker sig, når de er utilfredse. Du får værktøjerne til at kunne favne det og til at kunne skabe en positiv udvikling med servicen, også når det hele føles lidt op ad bakke.
Her er nogle af de emner, der ska arbejdes med:
- Personlighed og kommunikation: Hvordan påvirker din personlighed og kommunikationsstil den service, du yder?
- Serviceholdninger individuelt og i team: Lær at skabe en positiv servicekultur.
- Teknikker til god service: Planlæg, udfør, og følg op på effektiv service.
Digital markedsføring
Vil du have overblikket over de digitale redskaber, du kan bruges i markedsføringen i dag? Så skal du tage studieretningen Digital markedsføring. Her lærer du at forstå begreber, modeller og værktøjer inden for digital markedsføring, så du kan blive dit firmas go-to-medarbejder, når produkter og servicer skal markedsføres online.
Fag:
Ønsker du at komme mere i dybden med konkrete problemstillinger, kan du tage fagene Sociale medier og indhold, SEO (søgemaskineoptimering) eller E-mail marketing.
- Med faget Sociale medier og indhold lærer du om tidens respektive trends og tendenser inden for sociale medier, herunder strategier for indholdsproduktion og influencermarketing.
- Du kan også tage faget E-mailmarkedsføring, hvor du lærer om grundlæggende begreber, metoder og værktøjer inden for e-mailmarkedsføring, herunder opbygning af e-mailbase, strategier for e-mailmarkedsføring og kundeloyalitet.
- Ønsker du at komme endnu mere i dybden med udvikling og opsætning af din hjemmeside, skal du vælge faget SEO (søgemaskineoptimering), hvor du lærer at designe hjemmesider gennem data og analyser.
Merkonom-bevis
Få et merkonom-bevis, når du har gennemført fag svarende til 40 ECTS-point inden for de merkantile akademiuddannelser.
Moduloversigt
Moduler med holdstart
Klik på modulet for beskrivelse, dato og tilmelding
Adgangskrav
For at tage et akademimoduel skal du opfylde to krav:
- En uddannelse svarende til mindst en relevant erhvervsuddannelse eller en gymnasial uddannelse
- To års relevant erhvervserfaring - efter gennemført adgangsgivende uddannelse eller opnået sideløbende med den adgangsgivende uddannelse, fx en relevant erhvervsuddannelse.
Ansøgning
Du tilmelder dig elektronisk på det enkelte modul. Husk at vedlægge dokumentation for din uddannelse og din praksiserfaring.
Opfylder du ikke adgangskravene
Hvis du ikke opfylder adgangskravene, kan du søge ind på baggrund af dine erfaringer.
Her skal du søge om en realkompetencevurdering, hvor du får vurderet dine reelle kompetencer i forhold til en bestemt uddannelse.
Dine reelle kompetencer består af færdigheder fra arbejdsliv, skolegang, kurser og fritidsliv.
Merit
Hvis du har gennemført uddannelseselementer, som svarer til dele af den akademiuddannelse, du er optaget på, kan du søge om merit og muligvis få afkortet din uddannelsestid. Kontakt os for at høre nærmere.
Færdig inden for 6 år
6-årsreglen betyder, hvis du er startet på en akademiuddannelse, skal den være afsluttet senest 6 år efter, at du er begyndt på uddannelsen.
Kontakt en studievejleder, hvis du skal søge dispensation for 6-årsreglen.
50.000 - 80.000 kr. for en fuld akademiuddannelse.
Den eksakte pris afhænger af hvilken uddannelse, du vælger, og de enkelte moduler.
Du betaler hvert modul for sig.
Der er gode muligheder for at få hele eller dele af en efteruddannelse betalt.