Konflikthåndtering
Få en større forståelse for din og andres reaktion i konflikter, og få redskaber til, hvordan de løses.
Fagligt indhold
Med kurset Konflikthåndtering lærer du at agere ud fra forskellig adfærd og tilpasse din kommunikation til bedst muligt at håndtere en konflikt.
På alle arbejdspladser kan og vil der opstå konflikter. Men hvorfor opstår der konflikter i organisationer og hvad sker der, når vi går i konflikt?
Vil du gerne opnå viden og konkrete værktøjer til processerne omkring konflikthåndtering, så er dette modul noget for dig.
På modulet ’Konflikthåndtering’ anvender vi organisationen som ramme for konflikter, og du vil lære om bl.a. mediation og dialog som værktøj til konflikthåndtering i organisationer. Du udvikler din forståelse for, hvorfor vi ser mennesker forskelligt, har forskellige former for konfliktadfærd og reagerer forskelligt i konfliktsituationer.
Du får viden om:
- Konflikter på individ, gruppe og organisatorisk niveau
- Konfliktteorier og konfliktkommunikation
- Konkrete værktøjer og teknikker til at håndtere konflikter
- Processerne omkring konfliktsituationer
- Psykologien og de medarbejdermæssige kompetencer, der knytter sig til området
Udbytte
Efter modulet har du en større bevidsthed om, hvorfor du reagerer, som du gør i konfliktsituationer, med særligt fokus på din egen rolle i forbindelse konflikthåndtering. I løbet af modulet lærer du at aflæse din kunde eller kollega gennem viden om personlig udvikling og de forskellige adfærdsmodeller. Du får også indsigt i, hvordan du skaber tillid gennem både verbal og nonverbal kommunikation.
Målgruppe
Modulet er særlig velegnet til dig, der vil øge dit kendskab til reaktionsmønstre og tage din kommunikation og konflikthåndtering til det næste niveau.
Datoer og tilmeld
Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.