Skriftsproglige vanskeligheder i relation til dysleksi
Opnå kompetencer til at hjælpe børn og unge med skriftsproglige vanskeligheder i relation til dysleksi.
Datoer og tilmeldFå et indblik i skriftsproglige vanskeligheder!
Fagligt indhold
På modulet får du indsigt i børn og unges sproglige, kognitive og sociale forudsætninger for at udvikle skriftsproglige færdigheder.
Du lærer om:
- teorier og metoder i forhold til forebyggende, foregribende og indgribende indsatser
- årsagerne til udvikling af skriftsproglige vanskeligheder i relation til dysleksi
- lovgivningen og bekendtgørelser med relevans for grundskole.
Udbytte
Efter endt modul har du kompetencerne til at indgå i et tværfagligt samarbejde mellem lærere, forældre og andre aktører om en læringsdifferentieret indsats over for børn og unge.
Du kan:
- afdække de sproglige forudsætninger af betydning for udvikling af skriftsproglige færdigheder
- igangsætte relevant undervisning til børn og unge
- afdække, beskrive, analysere og vurdere grundlaget for læringsdifferentieret undervisning.
Niveau
Modulet hører under den pædagogiske diplomuddannelse, og kan tages som en del af den fulde diplomuddannelse eller som et enkeltfag. Skriftsproglige vanskeligheder i relation til dysleksi er et retningsspecifikt modul under uddannelsesretningerne Logopædi og Ordblindelærer i grundskolen.
Målgruppe
Modulet er for lærere og specialundervisningslærere.
Datoer og tilmeld
Eksamensperiode: 23. maj 2025 - 17. juni 2025 ECTS 10 Aktivitetsnummer DO1181040125 Tilmeldingsfrist Stadig åbent for tilmelding
-
15.05.2025Projektaflevering
Dele af undervisningen kan være tilrettelagt som online-undervisning.
Eksamensperiode: 26. maj 2026 23. juni 2026
ECTS 10 Aktivitetsnummer DO1168020126 Tilmeldingsfrist 01/12 2025
-
18.05.2026Projektaflevering