Lederens relations-kompetencer
Er du leder i en offentlig eller privat virksomhed? Så er det relevant at arbejde med relationskompetencer, der handler om at skabe positive relationer, god kommunikation og bæredygtig ledelse.
Lær at agere mere autentisk og relationskompetent
Fagligt indhold
Både den private og offentlige sektor efterspørger i stigende grad soft skills og relationskompetence blandt ledere såvel som medarbejdere.
Relationskompetence er et begreb, som er grundstenen i ethvert lederskab, og som har direkte indflydelse på medarbejdernes trivsel og dermed deres præstationer. For dig som leder betyder det, at du skal kunne skabe, styrke og indgå i positive, ligeværdige relationer med en lige grad af gennemslagskraft og empati.
På modulet Lederens relationskompetencer lærer du om teorier, begreber og metoder om at agere relationskompetent.
Du lærer om:
- relationskompetence som begreb
- selvrefleksivitet, mentalisering og selvafgrænsning
- lederens kommunikation med særlig fokus på følelsesmæssig intelligens
- tilknytningsteoriens betydning i ledelse
- relationel koordinering.
Udbytte
Efter endt modul har du kompetencerne til at identificere dine egne og organisationens behov for relationskompetencer, blandt både ledelsen og medarbejderne. Du kan derefter arbejde med disse behov og på baggrund deraf skabe relationskompetent ledelse og handling i praksis.
Niveau
Modulet hører under akademiuddannelsen i Ledelse og kan tages som en del af den fulde akademiuddannelse eller som et enkeltfag. Lederens relationskompetencer er et valgfrit modul inden for uddannelsen faglige område.
Målgruppe
Modulet Lederens relationskompetencer er for dig, der er nuværende eller kommende leder i en offentlig eller privat virksomhed.
Datoer og tilmeld
Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.