Hvordan skaber man trygge udviklings og læringsmiljøer med Mentalisering, Psykologisk Tryghed og Low Arousal
Formålet med kurset er at udstyre deltagerne med en forståelse for, hvordan mentalisering, psykologisk tryghed og low arousal kan integreres i arbejdet med elever, der har særlige behov.
Målet er at styrke deltagernes kompetencer til at skabe miljøer, der fremmer læring og trivsel gennem tryghed og respekt for den enkelte elevs følelsesmæssige behov.
Datoer og tilmeldIndhold
Kurset består af en blanding af korte teoretiske oplæg med udgangspunkt i den grundforståelse som medarbejderne har erhvervet fra tidligere kursus/uddannelse v/Susan Hart (neuroaffektive tilgang) og mentaliseringsguiden, men det vil være de praktiske øvelser og refleksioner over afprøvningerne, som vil være i fokus, hvilket skulle styrke deltagernes muligheder for at anvende de nye værktøjer i deres egen praksis.
Vi arbejder med praksisfortællinger/erfaringer, cases og rollespil, der relaterer til hverdagssituationer, så deltagerne kan prøve teknikkerne og få oparbejdet praktiske færdigheder og få feedback.
Udbytte
Øget indsigt i, hvordan de kan fremme mentalisering og skabe psykologisk tryghed i deres læringsmiljøer.
Praktiske redskaber til at bevare roen i udfordrende situationer gennem low arousal-tilgangen.
Større forståelse for at håndtere konflikter og skabe et støttende miljø, der reducerer stress og fremmer læring.
Datoer og tilmeld
-
15.05.2025Kursus09:00 - 14:00
-
12.06.2025Kursus09:00 - 14:00
-
21.08.2025Kursus09:00 - 14:00
-
04.09.2025Kursus09:00 - 14:00
-
02.10.2025Kursus09:00 - 14:00
-
27.11.2025Kursus09:00 - 14:00
-
22.05.2025Kursus09:00 - 14:00
-
19.06.2025Kursus09:00 - 14:00
-
28.08.2025Kursus09:00 - 14:00
-
11.09.2025Kursus09:00 - 14:00
-
09.10.2025Kursus09:00 - 14:00
-
20.11.2025Kursus09:00 - 14:00