Fællesskabende praksisser - Jf. Lillehammer modellen
Er du optaget af hvordan man kan styrke kvaliteten i den almene pædagogiske praksis ved at skabe en stærk fællesskabende pædagogik, der øger læring og trivsel, uden at ekskludere børn og unge til specialtilbud, så er vores 3 dages kursus måske noget for dig, hvor vi vil give dig et indblik i hvordan Professor Thomas Nordahls tanker kan omsættes til konkret praksis jf. Lillehammer modellen.
Datoer og tilmeldFagligt indhold
- Viden om fællesskabende praksisser
- Viden om og indsigt i pædagogisk analyse
- Viden om kvalificering og udvikling af inkluderende lærings- og legemiljøer
- Viden om teamsamarbejde med afstemning af - og justeringer i den pædagogiske praksis
- Viden om ændringer og justeringer i udviklings- og læringsmiljøer, så flest mulige børn og unge kan fastholdes og deltage i de almindelige tilbud
Udbytte
- Udvikle og kvalificere inkluderende praksis med blik for mangfoldighed og deltagelse
- Analysere og reflektere over sociale, kontekstuelle og individuelle betingelser for målgruppens deltagelsesmuligheder
- Analysere, vurdere og handle på problemstillinger ud fra henholdsvis et professionelt-, et målgruppe- samt et pårørendeperspektiv
Målgruppen
Kurset henvender sig til alle fagprofessionelle der arbejder med børn og unge
Datoer og tilmeld
Tidspunkt
09.00 - 13.00
Holdtype
Dag
Pris
4000,- DKK
+ moms
Information
3 undervisningsgange
Aktivitetsnummer
IV411070125
Tilmeldingsfrist
Stadig åbent for tilmelding
Forløbsplan
Underviser
Annemette Ravn Elkjær
-
05.02.2025Kursus09:00 - 13:00
-
19.02.2025Kursus09:00 - 13:00
-
26.02.2025Kursus09:00 - 13:00
Forløb