Servicedesign
Er du bekendt med servicebegrebets design og udvikling?
Lær om systematisk og tværfaglig udvikling af din egen opgavevaretagelse på grundlag af kvalificerede serviceforståelser.
Servicedesign i den moderne offentlige organisation
Fagligt indhold
Du lærer at fokusere analytisk på servicebegrebet i relation til organisationsfortællinger, kultur, roller og praksis i forbindelse med kerneopgaven – alt sammen i relation til din hverdagspraksis.
Du får viden om:
- anvendt teori og metode om servicedesign og servicebegrebet, samt deres betydning og funktion i den offentlige organisation
- servicebegrebet anvendes i professionens praksis
- sammenhængene mellem borgernes behov og rettigheder og den offentlige organisations ressourcer
- redskaber til dialog om serviceforventninger, afstemning af opgavevaretagelse og serviceniveau.
Udbytte
Efter Servicedesign kan du anvende metoder og redskaber til at udvikle og forbedre den offentlige organisations service samt håndtere komplekse og udviklingsorienterede problematikker i en nuværende servicepraksis.
Du tager initiativ til dialoger om lokale og praksisnære serviceniveauer og formidler problemstillinger og løsninger til samarbejdspartnere og brugere.
Niveau
Modulet hører under diplomuddannelsen i Offentlig forvaltning og administration og kan tages som en del af den fulde diplomuddannelse eller som et enkeltfag. Servicedesign er et valgfrit modul.
Målgruppe
Modulet er for dig, der arbejder med forvaltning og administration i en kommune, region eller på en af statens arbejdspladser.
Datoer og tilmeld
Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.