Organisatorisk kriseledelse

Diplommodul

Lær om organisatorisk kriseledelse.

Datoer og tilmeld

Fagligt indhold

Med udgangspunkt i dine ledelsesmæssige erfaringer lærer du dels at håndtere kriser og krisesituationer i egen organisation samt, dels at arbejde med organisatoriske kriser i et tidsmæssigt før-, under- og efter-perspektiv, herunder at opbygge et kriseberedskab.

Du får viden om:

  • Krisebegrebet i en organisatorisk sammenhæng
  • Relevante strategiske og procesorienterede tilgange til kriseledelse og krisekommunikation
  • Relevante værktøjer og metoder til planlægning og håndtering af kriser


Udbytte:

Efter Organisatorisk kriseledelse kan du:

  • Identificere og analysere forskellige typer af kriser og krisesituationer samt vurdere og udvælge relevante værktøjer og metoder til kriseledelse og krisekommunikation
  • Kan foretage risikovurdering og udvikle kriseberedskabsplaner
  • Håndtere og udvikle kriseledelse som en del af din ledelsespraksis og identificere læringsbehov

Datoer og tilmeld

Forløb