Samtalen som redskab

Akademimodul

Få samtaleværktøjer, så du på en konstruktiv måde kan gennemføre både motiverende og vanskelige samtaler på din arbejdsplads til gavn for både ledere og kollegaer.

Datoer og tilmeld

Arbejd med konflikthåndtering og udvikling af medarbejdere

Fagligt indhold 

Du kommer til at arbejde med teorier og praktiske værktøjer inden for kommunikation, konflikthåndtering og coaching, hvor vi især har fokus på den systemiske og anerkendende tilgang.

På modulet lærer du om

  • samtaleværktøjer og kommunikationsteori
  • konflikthåndtering og løsningsmetoder
  • coaching.

Udbytte

Modulet ruster dig til at kunne udarbejde retningslinjer og teknikker, som dine ledere og kolleger kan bruge. Du lærer desuden, hvordan du kan udvikle og vedligeholde dine samtaleredskaber i forbindelse med struktureret feedback.

Når du har gennemført modulet, kan du

  • planlægge periodiske samtaler og vurdere behovet for andre typer af samtaler i din virksomhed
  • indgå i samtaler af både juridisk og psykologisk karakter
  • anvende coachingens samtaletekniker.

Book 15 minutters vejledning

Niveau

Du får en grundlæggende introduktion til samtaleteknikker og værktøjer, som du kan bruge i din organisation i forbindelse med løsning af konflikter og udvikling af medarbejdere.

Modulet hører under Akademiuddannelsen i Human Resource og kan tages som en del af den fulde akademiuddannelse eller som et enkeltfag.

Målgruppe

Samtalen som redskab er for dig, som arbejder med konflikthåndtering og udvikling af medarbejdere i din virksomhed.

Modulet kan også være gavnligt, hvis du arbejder med mennesker i sammenhænge som f.eks. behandler, terapeut, mentor, medarbejder i detailhandel, undervisning og andre steder, hvor samtalen er en vigtig del af dit professionelle liv.

Datoer og tilmeld

Forløb