Salgs- og kundeforståelse
Få indsigt i, hvordan du med viden om kundeadfærd, tillidsskabende kommunikation og stram tidsprioritering bedre forstår dine kunder og øger dit salg.
Lær om salgs- og kundeforståelse!
Fagligt indhold
Forståelse for forskellige kundetyper, kundeadfærd og argumentationsteknikker er blot nogle af de redskaber, der kan hjælpe dine salgsresultater godt på vej.
Du lærer at aflæse din kunde gennem viden om personlig udvikling, profilanalyse og personlige egenskaber samt de forskellige adfærdsmodeller og kundemotiver, og du får indsigt i, hvordan du skaber tillid gennem både verbal og nonverbal kommunikation.
Du får viden om:
- markedsforståelse
- kundeadfærd
- salgsstrategi.
Udbytte
Gennem planlægning og gennemførelse af markedsanalyser kan du optimere din markedsførings- og salgsindsats.
Efter Salgs- og kundeforståelse kan du:
- anvende de mest optimale salgsteknikker tilpasset konkrete produkter og serviceydelser
- anvende webbaserede værktøjer i forbindelse med salg af produkter og serviceydelser
- vurdere et produkt/serviceydelses egenskaber, fordele og udbytte i forbindelse med salgsarbejdet i specifikke kundesegmenter.
Niveau
Modulet hører under akademiuddannelse i VVS-installation og kan tages som en del af den fulde akademiuddannelse eller som et enkeltfag.
Målgruppe
Akademimodulet er til dig med relevant erhvervserfaring, som vil være en aktiv del af udviklings af installationsfagets salgs- og kundehåndtering.
Datoer og tilmeld
Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.