Mobning og chikane

Mobning og chikane

UCL tolererer ikke mobning og chikane.

Reglerne om mobning og chikane gælder både på UCL’s matrikler samt sociale medier og platforme, der er stillet til rådighed af UCL.

Læs mere om normer for samvær og opførsel

Hvor kan du henvende dig som studerende?

Hvis du som studerende oplever mobning eller chikane, skal du kontakte:

De vil kunne vejlede dig om UCL’s rolle i det videre sagsforløb.

Hvor kan du henvende dig som medarbejder?

Hvis du som medarbejder eller besøgende oplever mobning eller chikane, skal du kontakte:

  • Din afdelingschef eller nærmeste ansvarlige.
  • HR-krisevagt: Hvis du henvender dig til HR vil HR’s rolle både være rådgivende og sagsbehandlende. HR vil altid være en uvildig og upartisk part. HR-krisevagt kan kontaktes på telefon 20 57 99 25 i hverdage mellem kl. 8.00-16.00 eller via mail HRkrisevagt@ucl.dk
  • UCL Whistleblowerordning, hvor der er mulighed for anonymt at indberette alvorlige og grove forhold om UCL.
    Her kan du få adgang til Whistleblowerordningen.

Hvor kan du henvende dig som besøgende?

  • HR-krisevagt: Hvis du henvender dig til HR vil HR’s rolle både være rådgivende og sagsbehandlende. HR vil altid være en uvildig og upartisk part. HR-krisevagt kan kontaktes på telefon 20 57 99 25 i hverdage mellem kl. 8.00-16.00 eller via mail HRkrisevagt@ucl.dk.

Sexisme og seksuelle krænkelser

UCL har fokus på at sikre en grundig og seriøs behandling af alle henvendelser, hvad enten der er tale om seksuel chikane, seksuelle overgreb eller en sexistisk kultur på UCL.

Har du oplevet sexisme eller er blevet udsat for seksuelt krænkende adfærd, bør du henvende dig til UCL og fortælle herom, således at vi har mulighed for at hjælpe dig.

Du kan også henvende dig, hvis der er behov for råd og vejledning i forbindelse med en oplevelse, hvor der er usikkerhed om, der er tale om sexisme eller seksuel krænkende adfærd.

Læs mere om UCL’s politik vedrørende sexisme og seksuelle krænkelser

Hvor kan du henvende dig som studerende?

  • Uddannelseschef eller uddannelsesleder
  • Din studievejleder
  • Din praktikkoordinator på uddannelsen, hvis det vedrører krænkelser i forbindelse med praktik- eller klinikophold.
  • HR-krisevagt: Hvis du henvender dig til HR vil HR’s rolle både være rådgivende og sagsbehandlende. HR vil altid være en uvildig og upartisk part. HR-krisevagt kan kontaktes på telefon 20 57 99 25 i hverdage mellem kl. 8.00-16.00 eller via mail HRkrisevagt@ucl.dk

Hvor kan du henvende dig som medarbejder?

  • Din afdelingschef eller nærmeste ansvarlige.
  • HR-krisevagt: Hvis du henvender dig til HR vil HR’s rolle både være rådgivende og sagsbehandlende. HR vil altid være en uvildig og upartisk part. HR-krisevagt kan kontaktes på telefon 20 57 99 25 i hverdage mellem kl. 8.00-16.00 eller via mail HRkrisevagt@ucl.dk
  • UCL Whistleblowerordning, hvor der er mulighed for anonymt at indberette alvorlige og grove forhold om UCL.
    Her kan du få adgang til Whistleblowerordningen.

Hvor kan du henvende dig som besøgende?

  • HR-krisevagt: Hvis du henvender dig til HR vil HR’s rolle både være rådgivende og sagsbehandlende. HR vil altid være en uvildig og upartisk part. HR-krisevagt kan kontaktes på telefon 20 57 99 25 i hverdage mellem kl. 8.00-16.00 eller via mail HRkrisevagt@ucl.dk.