IHN materialer

Etiske retningslinjer

De sygeplejeetiske retningslinjer findes ikke på engelsk, så der henvises i stedet til International Council of Nurses (ICN). ICN giver etisk vejledning i forhold til sygeplejerskers roller, opgaver, ansvar, adfærd, faglig vurdering samt i forhold til patienter, andre personer, der modtager pleje, kollegaer og allierede fagfolk. 

Interkulturelle og internationale kompetencer

De 5 sundhedsuddannelser på UCl Erhvervsakademi og Professionshøjskole har valgt at udarbejde et fælles dokument med defintioner på internationale- og interkuturelle kompetencer. 

Tavshedspligt

Alle uddannelsessøgende inklusiv de internationale studerende vil i forbindelse med deres praktikophold få indsigt i en række tavshedsbelagte og fortrolige oplysninger. De skal derfor indgå en tavshedserklæring.

De internationale studerende skal underskrive og fremvise “Confidentiality Agreement” i klinikken.

Confidentiality Agreement

Dialogmøder

Dialogmøde er et møde, der afholdes med henblik på en gensidig drøftelse af problemstillinger relateret til den studerendes læring og eller opnåelse af læringsudbytter i klinisk uddannelse. Hensigten med dialogmødet er i et gensidigt samarbejde og med et gensidigt ansvar at støtte den studerende med at fremme læring i klinikken.

Studiemetoder

De internationale studerende har mulighed for sammen med praktikstedets danske studerende (Host students) at arbejde med forskellige studiemetoder i løbet af den kliniske undervisningsperiode.

Metoderne skal hjælpe den internationale studerende med

  • At skabe struktur over den kliniske undervisningsperiode
  • At indgå i læringsfællesskab med andre studerende
  • At udvikle handlekompetencer i forhold til mål for perioden
  • At skabe refleksion før, under og efter egne sundhedsfaglige interventioner

Evaluering

Evaluering foretages ved henholdsvis afslutningen af klinikperioden og afslutningen af studiestiden. 

Evalueringen foretages, når klinikperioden er overstået og tager udgangspunkt i den studerendes samlede erfaringer i klinikken og med den kliniske vejleder.  

Evaluation of clinical placement

Evalueringen foretages ved afslutningen af studiestiden og tager udgangspunkt i den studerendes læringsmål som angivet i læringsaftalen. 

Evaluation of the students professional outcome – grading comment