Matematikundervisning - data og evalueringskultur
Vil I have en evalueringskultur for matematikfaget?
Evaluering er på dagsordenen, også for matematikundervisningen. CFU kan hjælpe skoler og kommuner med at facilitere overvejelserne om, hvordan skolen kan udvikle og forme en evalueringskultur for matematikfaget.
- Hvad kan og vil vi bruge evaluering til?
- Hvordan opbygger og udvikler man en evalueringskultur i matematikfaget på en skole?
- Hvilke evauleringsformer skal vi vælge?
- Hvilke typer data kan vi som undervisere bruge, hvis vi vil have indblik i elevernes forståelse af de matematiske begreber?
- Hvordan kan vi sætte evaluering på skemaet, så det får en fast plads i undervisningen?
- Hvordan kan vi systematisere evaluering og inddrage eleverne?
Lad CFU skræddersy et forløb ud fra jeres ønsker og behov
CFU tilbyder at facilitere processen med et skræddersyet forløb, der er tilpasset lokale ønsker og behov.
For at få et godt udbytte af arbejdet med evaluering, kan det være en fordel at afsætte nogle møder over tid, så underviserne får praksiserfaringer med forskellige former for evaluering.
Undervisernes erfaringer kan bruges som udgangspunkt for at sætte rammer for skolens evalueringskultur i matematikfaget.