Dette læringsobjekt har fokus på evidensbaseret praksis i relation til kvalitativ forskning, herunder hvordan kvalitativ forskning kan integreres og udgøre en afgørende del af evidensbaseret praksis.
LÆRINGSMÅL:
Formålet med dette læringsobjekt er, at de studerende opnår viden, færdigheder og kompetencer med henblik på at styrke deres viden om kvalitativ forskning i evidensbaseret praksis i deres professionsudøvelse. Læringsobjektet giver en grundig indføring i kvalitative forskningsprocesser med henblik på at give de studerende indsigt i sammenhængen mellem en given problemstilling og den videnskabsteori, design, metode og analysestrategier, som anvendes til at belyse den.
SØGEORD:
ebp, procesevaluering, forskningsbaseret, pædagoguddannelsen, pædagog, læreruddannelsen, lærer, socialrådgiveruddannelsen, socialrådgiver, sygeplejeuddannelsen, sygeplejerske, ergoterapiuddannelsen, ergoterapeut, fysioterapiuddannelsen, fysioterapeut, bioanalytikeruddannelsen, bioanalytiker, radiografuddannelsen, radiograf, Videnskabsteori, videnskabsteoretiske positioner, kritisk litteraturlæsning, Evidensbaseret praksis, EBP, forskningsbaseret viden, kvalitativ forskning, kvalitative forskningsprocesser, tjekliste, kritisk vurdering af forskning, evaluering af forskning, kvalitetskriterier, brugerpræferencer, refleksivitet, forskerens rolle, procesevaluering, kvalitetskriterier, forskningstraditioner