AMU-uddannelse
Uddannelsen afholdes på Garderkasernen i Høvelte, BYG 59, klasse 2, og gennemføres af ZBC
Videopræsentation af de tre moduler Kundeservice og kommunikation for vagter, Kulturmøde i vagt- og sikkerhedsarbejdet og Event sikkerhed - planlægning og ledelse.
Hvis du har taget dørmandsuddannelsen hos Livgarden i 2024, giver det god mening for dig at fortsætte her, eller hvis du endnu ikke er 25 år og senere vil tage den længerevarende erhvervsuddannelse til Sikkerhedsvagt, kan du tage modulerne nu og få merit senere.
Kurserne kan tages af alle og giver merit, hvis du senere ønsker at tage den længerevarende erhvervsuddannelsen til Sikkerhedsvagt.
Modul 1: Kundeservice og kommunikation for vagter - AMU-mål 49688 – 1 dag
Deltageren kan med baggrund i gældende love, relevante forskrifter, regler og bestemmelser
Afsluttes med en skriftlig prøve.
Modul 2: Kulturmødet i vagt- og sikkerhedsarbejdet - AMU-mål 49687– 1 dag
Efter endt uddannelse:
Afsluttes med en skriftlig prøve.
Modul 3: Event sikkerhed - planlægning og ledelse - AMU-mål 48052 – 3 dage
Deltageren kan bl.a. med baggrund i gældende love, relevante forskrifter, regler og bestemmelser:
|
Mandag |
Tirsdag |
Onsdag |
Torsdag |
Fredag |
08.00 |
Tjek ind. Her vil vi komme ind på, hvad du skal igennem denne uge: Målpinde for hvert enkelt kursus, form og rammer for undervisningen.
|
Hvad forstår vi ved begrebet kultur ud fra en vagts perspektiv? Vi skal arbejde med skjulte fordomme, nationale forskelligheder og den vagtfaglige kulturforståelse.
|
Introduktion til sikkerhedsplan i forbindelse med afholdelse af events med udgangspunkt i den lovgivning, der ligger hertil. |
Nødvendige elementer for opbygning af event: Hegn, køreplader, repeater station til radio, front-of-house, mobiltoiletter ect.
|
Vi fortsætter arbejdet med sikkerhedsplanen.
I får en kopi af en beredskabs-godkendelse, et eksempel på en arrangements-ansøgning og en skabelon til et action card. Derudover eksempler på leverandørlister. |
09.45 |
Pause |
Pause |
Pause |
Pause |
Pause |
10.00 |
Kundeservice og kommunikation for vagter: Hvad forstår du ved en god kundeservice? Vi kommer bl.a. til at arbejde med forskellige serviceformer, såkaldte servicecirkler, professionel kundeservice. |
Vi arbejder med forskellige scenarier:
Aktuelle kultur- misforståelser, herunder religion, race og køn.
Konfliktdilemmaer udført som rollespil.
|
Kompetencevurdering af vagtpersonel og frivillige.
Vi arbejder med beskrivelse af kompetence for eventopbygning. |
Nu skal I igang med at skrive jeres sikkerhedsplan. I skal starte med at rekognoscere den festivalplads, som I skal opbygge jeres event på. |
Vi fortsætter med morgenstundens arbejde: Færdiggørelse af sikkerhedsplanen. |
11.30 |
Frokostpause |
Frokostpause |
Frokostpause |
Frokostpause |
Frokostpause |
12.00 |
Vi opstiller et praksisnært scenarie, hvor du vil kunne afprøve de forskellige teorier, du har lært om formiddagen. |
Vi ser på konfliktfeltet mellem vagtens serviceopgaver og de kultur-misforståelser, der naturligt opstår, når flere kulturer mødes. |
Ledelses-principper: Vi ser på indre- og ydre motivation af medarbejdere. Direkte- og indirekte ledelse. Forskellen på at lede lønnede- og ulønnede medarbejdere. |
Vi arbejder videre med sikkerhedsplanen ud fra politiets anbefalinger. Der laves risikovurdering med terrorsikring mm. |
Fremlæggelse af sikkerhedsplaner. |
13.45 |
Pause |
Pause |
Pause |
Pause |
Pause |
14.00 – slut 15.24 |
Kommunikation: Vi taler om vagtens kommunikationsformer. Vi diskuteret kontekstbaseret kommunikation. Afsluttende prøve. |
Hvilken indflydelse har forskellige kulturelle værdier på vagtens opgaver.
Afsluttende prøve. |
Intro til den prøvebelagte opgave (sikkerhedsplan). |
Vi diskuterer arbejdsmiljø og vagtplan for vagter og frivillige. |
Afsluttende prøve. |
Kommer snart
Studieadministration:
Camilla Andersen
caan@ucl.dk
21372130