Specialpædagogik og Inklusion

15. marts 2018 af Maria Slej-Hasselstrøm

Spot og hjælp særligt sensitive elever

Bliv klogere på særligt sensitive børn – med konkrete værkstøjer til at tage med hjem.

Kursus

En del børn i skolen er særligt sensitive og mere følsomme for stimulering end andre børn. De når hurtigere et lukningspunkt, hvor de ikke kan rumme mere. Bliv klar til at håndtere udfordringen og skabe læring og trivsel og lyst til samvær.

Hvad har børnene brug for?

De sensitive børn har i høj grad brug for voksne, der er indfølende, anerkendende og stabile. De har brug for et miljø, som er præget af struktur, forudsigelighed, god stemning og tid til fordybelse og ro. Når disse rammer er til stede, kan børn med dette karaktertræk være en ressource i undervisningen.

Når rammerne ikke er til stede, kan de sensitive børn opleves som en stor udfordring i kraft af uro, eksplosiv vrede, manglende koncentration og indføling samt generel mistrivsel og indelukkethed.

Læs evt. mere om særligt sensitive børn på www.sensitiv.dk

Lær at spotte børnene – og hjælpe dem

På kurset, der er for lærere og pædagoger i folkeskolen og friskoler vil du få viden om, hvad der kendetegner det særligt sensitive barn, og hvordan man spotter disse børn i skolen. Du vil få redskaber til, hvordan du støtter børnene bedst, så karaktertrækkets positive ressourcer i højere grad kan udfolde sig og børnenes selvværd og trivsel styrkes.

Kursets instruktør vil gøre brug af metoderne mindfulness og spejlingsdialog, som vil være befordrende for alle børns trivsel og udvikling – ikke kun de sensitive elever.

Hvor og hvornår?

26. april på
UCL Campus Odense, Niels Bohrs Allé 1, 5230 Odense M.

Læs mere om kurset og tilmeld dig.

×

Send til en ven

Modtageradresse, dit navn og din emailadresse skal som minimum være udfyldt.
Beskeden er sendt.