Didaktik og undervisningsdifferentiering

Undervisningsdifferentiering er kernen i folkeskolereformens krav om læringsmål. Skræddersyet udviklingsarbejde kan klæde skolen på til opgaven.

Undervisningsdifferentiering er krævende for lærere og skole

Undervisningsdifferentiering stiller store krav til skolen og den enkelte lærer. Undervisningen skal tilrettelægges, så den passer til fagets mål, indhold, den sammensatte elevgruppe og den enkelte elev.

Læreren og lærerteamet skal kunne tilpasse undervisningen og læringsmiljøet til både gruppens og den enkelte elevs behov – i samspil med de centrale læringsmål.

UCL kan hjælpe din skole eller din kommune med et skræddersyet forløb, der sætter fokus på undervisningsdifferentiering og didaktik. UCL kan hjælpe lærere og ledere med at håndtere udfordringerne ved undervisningsdifferentiering, og UCL kan give redskaber til arbejdet.

Ideer til skræddersyet udviklingsarbejde på skolen

På et skræddersyet forløb kan skolens lærere arbejde med

  • systematisk arbejde med differentierede læringsmiljøer
  • klare og præcise læringsmål
  • iagttagelser af, hvordan den enkelte elev tilegner sig viden
  • konkret planlægning af nye, differentierede undervisningsformer
  • didaktiske redskaber til undervisningsdifferentiering i fagene.

UCLs skræddersyede kompetenceudviklingsforløb er baseret på nyeste viden fra forskning og udviklingsarbejde. Konsulenter i UCL Kompetenceudvikling og Undervisningsmidler har stor erfaring i lokal kompetenceudvikling på skoler.

Skræddersyet udvikling hos jer?

Kontakt gerne UCL Kompetenceudvikling og Undervisningsmidler for nærmere drøftelse af jeres ønsker og muligheder.

Anders RasmussenAdjunkt, Videreuddannelsenanra3@ucl.dk23 83 79 43

Kontakt
Andre konsulenter med kompetencer på området
×

Send til en ven

Modtageradresse, dit navn og din emailadresse skal som minimum være udfyldt.
Beskeden er sendt.