Ph.d.-projekt Print Send Gem som PDF

Underviserens rolle i forhold til at skabe entreprenøriel intention hos studerende

Projektet udforsker, hvordan undervisere på videregående uddannelser medvirker til at understøtte den entreprenørielle intention hos studerende.

ProjektansvarligBirgitte Wraae
Projektperiode2015-2019
ProjektpartnereTechnische Universität Berlin, School IV Economics and Management og Institute for Entrepreneurial Leadership at Swansea University
UCLAdministrationsbacheloruddannelsen

Hvordan øges den entreprenørielle intention?

For mange uddannelser er det et mål at udvikle studerende, der enten kan agere enten intra- eller entreprenørielt.

Undervisning i entreprenørskab handler ikke kun om forretningsplanen, men i høj grad om udvikling af personlige egenskaber og evner som fx kreativitet, initiativ og selvsikkerhed. Underviserne spiller en væsentlig rolle i den sammenhæng.

Ph.d.-projektet sætter derfor fokus på undervisernes rolle i forhold til at skabe den entreprenørielle intention hos studerende på en videregående uddannelse, så de studerende påvirkes i en entreprenøriel retning.

If our students leave talking about being entrepreneurs instead of about us, we have probably figured out to involve them in activities that help them develop personal competencies. (Fiet 2000)

Casestudier af uddannelsesinstitutioner

Projektet tager udgangspunkt i UCL som casestudie, hvor det entreprenørielle element indgår i Strategi 2020. Desuden inddrages cases fra andre UC’ere og fra internationale samarbejdspartnere.

Projektet forventes at inddrage både kvalitative og kvantitative metoder.

Projektansvarlig
Administrationsbachelorudd.

Uddanner professionsbachelorer og bidrager til udvikling af praksis i samarbejde med private og offentlige institutioner.

×

Send til en ven

Modtageradresse, dit navn og din emailadresse skal som minimum være udfyldt.
Beskeden er sendt.