Anvendt forskningsprojekt Print Send Gem som PDF

Scoring af digitale, didaktiske læremidler

Et kriteriebaseret redskab til scoring af digitale, didaktiske læremidler.

ProjektansvarligStig Toke Gissel
Projektperiode2016-2017
ProjektpartnereAalborg Universitet
UCLAnvendt forskning i Pædagogik og Samfund

I forbindelse med demonstrationsskoleforsøgene har Stig Toke Gissel og Keld Skov­mand fra University College Lillebælt udviklet og anvendt et kriteriebaseret redskab til scoring af digitale, didaktiske læremidler.

Redskabet baserer sig på en typologi, der er udviklet af Jeppe Bundsgaard, Aarhus Universitet, og Thomas Illum Hansen, University College Lillebælt, og som har været anvendt af Rambøll i deres kategorisering af digitale, didaktiske læremidler.

Hvor Rambøll placerer læremidlerne i én af fire kategorier ud fra en enten-eller-logik, måler Gissel og Skovmand, i hvilken grad læremidlerne tilhører de forskellige kategorier ud fra en både-og-logik. Denne fremgangsmåde giver et langt mere præcist billede af det digitale læremiddellandskab i Danmark, end vi tidligere har haft.

Scoringsresultaterne offentliggøres i en rapport i november 2016, og scoringsredskabet og dets potentiale analyseres og formidles i en forskningsartikel medio 2017 med Thomas Illum Hansen som medforfatter.

Projektansvarlig
×

Send til en ven

Modtageradresse, dit navn og din emailadresse skal som minimum være udfyldt.
Beskeden er sendt.