Anvendt forskningsprojekt Print Send Gem som PDF

Konflikter om børns skoleliv

Projektet udforsker børns inklusionsmuligheder i skolen ved at undersøge samarbejde og konflikter mellem børn, forældre, lærere, skoleledere, forvaltningspraksis og lovgivning.

ProjektansvarligIda Schwartz
Projektperiode2014-18
ProjektpartnereRUC, DPU, Københavns Universitet og 3 folkeskoler
BevillingDet Frie Forskningsråd
UCLCenter for Anvendt Velfærdsforskning

Projektet er som helhed forankret på RUC. Det udforsker forskellige aspekter af inklusion gennem 4 delprojekter, hvoraf det ene er forankret i UCL.

  1. Børns fællesskaber og forældresamarbejde
  2. Lærerprofessionalitet set i lyset af inklusion
  3. Inklusion på tværs af børneliv, forvaltning og lovgivning
  4. Skoleledelse og inklusion

Konflikter om børns skoleliv er forankret på Institut for Psykologi og Uddannelsesforskning, Roskilde Universitet.

B. Lærerprofessionalitet set i lyset af inklusion

Tematikken for UCL’s delprojekt er læreres arbejde med at skabe inkluderende læringsfællesskaber og meningsfulde sociale rammer om det faglige indhold i folkeskolen. Projektet består af 2 dele:

Overordnet projektledelse

Charlotte Højholt
charh@ruc.dk

Læs mere om projektets indhold, tidsplan og aktiviteter i denne folder.

Lærerfaglighed set i forhold til samarbejde og konflikter i folkeskolens læringfællesskaber.

Projektansvarlig
Center for Anvendt Velfærdsforskning

Centret arbejder med velfærdsudfordringer i et tværprofessionelt perspektiv i relation til de samfundsfaglige, pædagogiske og sundhedsfaglige uddannelser.

×

Send til en ven

Modtageradresse, dit navn og din emailadresse skal som minimum være udfyldt.
Beskeden er sendt.