Udviklingsprojekt Print Send Gem som PDF

Kompetenceudvikling på VUC

Kompetenceudviklingsforløb, der med nye pædagogiske og didaktiske initiativer kan løse undervisningsdifferentieringsopgaven og skabe optimale læringsmiljøer.

ProjektansvarligLisbeth Pedersen
Projektperiode2014-2015
ProjektpartnereUCC, Lederforeningen for VUC og Uddannelsesforbundet
UCLVidereuddannelsen

Aktionslæring med udgangspunkt i daglig praksis

Lærerne på VUC oplever en stigende kompleksitet i undervisningssituationen, og de mødes med stigende krav om at kunne differentiere undervisningen. De ønsker en synlig pædagogisk ledelse, som de kan samarbejde med, når de socialpædagogiske udfordringer skal løses samtidig med udviklingen af undervisning og tilrettelæggelse, der er tilpasset målgruppen.

I projektet arbejdes blandt andet med sparring, feedback, pædagogisk ledelse og ledelsessparring. Den grundlæggende metode er aktionslæring, hvor underviserne arbejder med reflekteret læring i fællesskab, nærmere bestemt i læringsgrupper. Udgangspunktet er deltagernes daglige arbejdspraksis og professionsudøvelse.

Projektansvarlig
Videreuddannelsen

Udvikler kompetencer og metoder inden for pædagogik, læreprocesser, vejledning, sundhed og socialt arbejde.

×

Send til en ven

Modtageradresse, dit navn og din emailadresse skal som minimum være udfyldt.
Beskeden er sendt.