Innovationsprojekt Print Send Gem som PDF

IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv

Projektet har til formål at udvikle de lærerkompetencer, der er nødvendige for at øge mængden af innovativ undervisning og læring.

Projektansvarlig
Projektperiode2013-2015
ProjektpartnereUndervisningsministeriet, Aarhus Universitet, UCC, UC Sjælland, UC Syd, VIA og Metropol, Alexandra Instituttet samt de 21 deltagende skoler.
BevillingUndervisningsministeriet
UCLCenter for Anvendt Skoleforskning

Kompleks sammenhæng mellem lærerkompetencer og elevudbytte

Projektet bygger videre på den forskning, som peger på at sammenhængen mellem brugen af it i undervisning, lærerenes it-didaktiske kompetencer og elevernes udbytte er ganske kompleks.

Studier har vist, at den traditionelle bogbaserede undervisningsform ikke er velegnet til at udvikle kompetencer, som bliver vigtige i det 21. århundrede, og at digitale læremidler i sig selv heller ikke skaber denne læring.

Målet er gennem erfaringerne fra projektet at skabe en generaliserbar viden om sammenhænge mellem organisering af kompetenceudvikling, lærerkompetencer, innovativ undervisning og elevernes læringsudbytte.

Projektledelse

Marianne Georgsen
VIA University College
87551848
mage@via.dk

Demonstrationsskoler

Projektet er en del af det omfattende Demonstrationsskoleprojekt, som er forankret i Læremiddel.dk.

Se mere om Demonstrationsskoler

×

Send til en ven

Modtageradresse, dit navn og din emailadresse skal som minimum være udfyldt.
Beskeden er sendt.