Innovationsprojekt Print Send Gem som PDF

Inklusion og undervisningsdifferentiering i digitale læringsmiljøer

Projektet undersøger, hvordan it kan bidrage til, at flere elever kan inkluderes i undervisningen trods deres vidt forskellige forudsætninger for læring.

ProjektansvarligStefan Ting Graf
Projektperiode2013-2015
ProjektpartnereUndervisningsministeriet, Aarhus Universitet, UCC, UC Sjælland, UC Syd, VIA og Metropol, Alexandra Instituttet
BevillingUndervisningsministeriet
UCLCenter for Anvendt Skoleforskning

Didaktisk, teknologisk og organisatorisk sammenhæng

Det er veldokumenteret, at it i sig selv ikke gør en positiv forskel for undervisning og i forhold til inklusion kan have negative effekter.

Det er ligeledes velkendt, at udviklingsprojekter, som ikke er organisatorisk forankret, har begrænset forandringspotentiale.

I projektet sammentænkes derfor den didaktiske, den teknologiske og den organisatoriske dimension med henblik på at skabe positive og vedvarende forandringer på skolerne.

Demonstrationsskoler

Projektet er en del af det omfattende Demonstrationsskoleprojekt, som er forankret i Læremiddel.dk.

Se mere om Demonstrationsskoler.

Projektansvarlig
Center for Anvendt Skoleforskning

Videncentret samler og skaber udviklings- og forskningsviden i og for de frie skoler.

×

Send til en ven

Modtageradresse, dit navn og din emailadresse skal som minimum være udfyldt.
Beskeden er sendt.