29. marts 2017 af Anna Sandal

Erhvervsskole får særligt tilrettelagt videreuddannelse

Social & SundhedsSkolen i Herning ser det som en stor fordel, at UCL har skræddersyet et diplommodul i digitale teknologier nøjagtig til deres skole.

På Social & SundhedsSkolen, Herning er medarbejderne godt i gang med diplomuddannelsen i erhvervspædagogik. Som noget nyt og helt særligt er det valgfrie diplommodul Digitale teknologier nøje tilpasset skolen.

– Det er en kæmpe fordel for os. Vi har 19 medarbejdere på samme hold i stedet for at sende to afsted af gangen. Og al undervisning foregår her på vores to skoler i Herning og Holstebro, siger Mads Schmidt Haagensen, vicedirektør, Social & SundhedsSkolen, Herning.

Forløbet, som er tilpasset skolens egne udviklingsdagsordener, er udviklet af University College Lillebælt i samarbejde med LæringNu.

Læring for hele organisationen

Det at deltage i undervisning med sine kolleger kræver noget ekstra af dem, men øger også læringspotentialet, fordi man flytter sig sammen med hinanden og dermed flytter hele organisationen.

Både for lærere og ledelse har det rekvirerede forløb, hvor undervisningen foregår på skolen, stor værdi.

– Som ledelse får vi reaktionen fra medarbejderne på diplomuddannelsen smidt lige i ansigtet frem for, hvis vi først møder dem dagen efter et kursus i Aarhus. Vi er på den måde helt tæt på medarbejdernes læring, siger Mads Schmidt Haagensen, der også mener, at det har værdi for lærerne, at de er på videreuddannelse med deres kolleger i dagligdagen i stedet for på hold med kursister fra andre skoler.

– Det at deltage i undervisning med sine kolleger kræver noget ekstra af dem, men øger også læringspotentialet, fordi man flytter sig sammen med hinanden og dermed flytter hele organisationen, siger han.

Tilpasset teknologi

På det tekniske plan er diplommodulet også tilpasset virkeligheden på skolen. Om et halvt år går skolen over til læringsplatformen Canvas. Modulet i Digitale teknologier gennemføres af UCL på skolens egen Canvas-platform.

– Vi får 19 entusiastiske ambassadører, som er fortrolige med vores nye system, når hele skolen skifter til det. På den måde er forløbet direkte tilpasset fremtidens digitale teknologi her på skolen, fremhæver Mads Schmidt Hansen.

Læs mere om modulet Digitale teknologier i Studieordning for Diplomuddannelse i Erhvervspædagogik.

×

Send til en ven

Modtageradresse, dit navn og din emailadresse skal som minimum være udfyldt.
Beskeden er sendt.